درد عصب کشی دندان و روش های درمان خانگی آن

درد-عصب-کشی-دندان-و-روش-های-درمان-خانگی

بسیاری اتفاق افتاده که با دندان درد مواجه شده‌اید اما راهی برای درمان آن در یک روز تعطیل یا در خانه پیدا نمی‌کنید. البته درد عصب کشی دندان را بیشتر افرادی تجربه می‌کنند که عصب کشی را تجربه کرده‌اند و این حس ناخوشایند بعد از 2 الی 3 روز معمولا ادامه دار خواهدبود. پس برای برطرف کردن آن باید با روش های درمان خانگی درد عصب کشی دندان آشنا باشید که در ادامه به این مورد خواهیم پرداخت.

چرا بعد از عصب کشی به دندان درد مبتلا می شویم؟

بطور معمول احساس درد بعد از عصب کشی دندان امر رایجی نیست و بعد از گذشت چند روز برطرف خواهدشد. اما دلیل احساس درد در عصب دندان حساسیت‌های عصب به گرما و سرما بوده که بیمار باید سعی کند در این مدت از مصرف موادغذایی خیلی سرد یا داغ پرهیز کند.

بیشتر بخوانید» به منظور آشنایی با روش های درمان خونریزی لثه در خانه پس از کشیدن دندان روی لینک داده شده کلیک کنید.

استفاده از محلول آب نمک؛ ساده ترین روش درمان خانگی درد عصب کشی دندان

ساده‌ترین و کاربردی‌ترین راه‌ها برای تسکین درد دندان استفاده از آب نمک است. این محلول را می‌توان با آب گرم درست کرده و روزانه چندین بار با این محلول دهان خود را شستشو دهید.

کمپرس یخ؛ کاهش درد عصب کشی دندان در خانه

درد-عصب-کشی-دندان با یخ

وقتی پوسیدگی به عصب دندان رسیده باشد، با درد، التهاب و تورم همراه خواهدبود. دلیل این درد هم عفونت دندان خواهدبود. برای این شرایط استفاده از کمپرس یخ به طور 2 تا 3 بار در روز و هر بار 10 تا 15 دقیقه بگذارید تا درد و التهاب التیام ببخشد.

زردچوبه؛ ضد التهاب برای درد عصب کشی دندان در خانه

زردچوبه دیگر ماده ای است که خاصیت ضد التهابی داشته و در تسکین درد نیز موثر است. برای اینکه از این ویژگی بهره‌مند شوید، یک قاشق زردچوبه را با چند قطره آب ترکیب کرده تا به شکل خمیر درآید. سپس خمیر را روی دندان با مسواک یا پنبه قرار داده تا درد کاهش پیدا کند.

روغن چای درخت؛ کاهش درد عصب کشی دندان در خانه و آنتی باکتریال

دیگر روشی که در ضدعفونی، خاصیت ضد التهاب، تسکین درد و… بسیار کاربردی است، استفاده از روغن درخت چای خواهدبود. برای استفاده از این چای می‌توان چند قطره از روغن چای را روی پنبه بریزید و آن را روی دندان قرار دهید. روش دیگر آن که روغن را روی لثه ریخته و با دست کمی ماساژ دهید.

آب اکسیژنه؛ محلولی برای تسکین درد عصب کشی دندان در خانه

برای شستشوی دهان بعداز انجام عصب کشی و همینطور درمان ریشه دندان در مشهد یا هر شهر دیگر، برای برطرف کردن درد و التهاب ریشه درمان شده، می‌توان از آب اکسیژنه استفاده کرد. این محلول پلاک‌های دندانی را از بین برده و باعث کاهش خونریزی لثه بعد از انجام جراحی لثه خواهدشد. با استفاده از پراکسید هیدروژن سه درصد، البته به مقداری مساوی با آب این محلول را در خانه تهیه کرده و از آن استفاده کنید.

سرکه سیب؛ آنتی باکتریال و مسکن برای دردعصب کشی دندان

دیگر روشی که متخصص عصب کشی دندان در مشهد برای تسکین درد پیشنهاد می‌کنند، استفاده از سرکه سیب است. از آنجاییکه سرکه خاصیت آنتی باکتریال هم دارد، می‌تواند باکتری‌های باقی مانده در کانال دندان را از بین ببرد. برای این کار پنبه‌ای را به سرکه آغشته کرده و روی دندان‌تان قرار دهید تا علاوه بر تسکین درد، دندان ضدعفونی شود.

عصاره نعنا فلفلی؛ کاهش تورم و درد عصب کشی دندان

عصاره نعنا فلفلی هم روش درمانی دیگری بوده که باعث کاهش درد و تورم می‌شود. از نعنا فلفلی به دو روش می‌توان استفاده کرد؛ اول اینکه برگ تازه آن را بجویید یا اینکه پنبه‌ای را با عصاره نعنا آغشته کرده و روی دندان قرار دهید. ضمن اینکه می‌توانید برگ نعنا را مانند چای دم کرده و دهان خود را با آن بشویید.

سیر؛ آنتی باکتریال قوی و مسکن درد عصب کشی دندان

درد عصب کشی دندان با سیر

یکی از قوی‌ترین آنتی باکتریال‌های قوی، سیر کوبیده است. برای استفاده از آن باید سیر را به اندازه‌ای بکوبید که مانند خمیر شود. سیر را با مقداری نمک ترکیب کرده و آن را روی دندان قرار دهید.

عصب کشی دندان با سرکه

استفاده از سرکه در عصب کشی دندان به عنوان یک روش طبیعی و غیر شیمیایی برای انجام این روش معرفی شده است. سرکه به عنوان یک ماده ضد باکتریایی و ضد التهابی شناخته شده است و می تواند به کنترل التهاب و عفونت در دندان کمک کند. همچنین، سرکه می تواند به تسکین درد و تخفیف از درد پس از عصب کشی دندان کمک کند.

برای انجام عصب کشی دندان با سرکه، ابتدا عصب دندان تخریب شده و تمیز شده و سپس سرکه به عنوان یک ماده ضد باکتریایی و ضد التهابی بر روی دندان اعمال می شود. سپس محفظه دندان پر شده و دندان با یک تخته پر کردن مخصوص بسته می شود.

به هر حال، قبل از استفاده از سرکه برای عصب کشی دندان، بهتر است با یک دندانپزشک مشورت کنید تا اطمینان حاصل کنید که این روش مناسب برای شما است و به درستی انجام شود.

استفاده از محلول پراکسید هیدروژن

محلول پراکسیدهیدروژن از دیگر مواردی است که به برطرف کردن و التهاب بسیار کمک می کند. این دهانشویه با از بین بردن باکتری ها، از تجمع آن ها روی دندان و ایجاد پلاک جلوگیری کرده و خونریزی لثه را هم کاهش خواهد داد. اما درنظر داشته باشید که پروکسیدهیدروژن بایستی رقیق بوده و محلول 3 درصدی آن را به همراه مقدار مساوی آب ترکیب کرده و بصورت دهانشویه استفاده کنید.

استفاده از میخک در کاهش درد عصب دندان

اگر از افرادی که تجربه دندان درد را داشته‌اند بپرسید، استفاده از میخک را به عنوان اولین مورد به شما پیشنهاد خواهندکرد. در حقیقت این گیاه دارویی خاصیت بی‌حس کنندگی داشته و باعث کاهش التهاب می‌شود. علاوه براین می‌توانید از خاصیت ضدعفونی کنندگی میخک نیز استفاده کرده تا از تجمع باکتری روی دندان هم جلوگیری شود. به این منظور مقدار کمی روغن میخک را روی تکه کوچکی پنبه چکانده و روی دندان قرار دهید. اضافه کردن مقداری روغن زیتون یا آب به روغن میخک هم در کنار رقیق‌تر شدن،  به اثرگذاری آن کمک خواهدکرد. پیشنهاد می‌کنیم مقداری از این روغن را داخل آب ریخته و به عنوان دهانشویه استفاده کنید.

بیشتر بخوانید» به منظور آشنایی با روش های علمی و خانگی سفید کردن داندان ها روی لینک داده شده کلیک کنید.

کلام پایانی

درد عصب کشی دندان و روش‌های درمان خانگی را برای آن دسته از افرادی به نگارش درآورده‌ایم که با احساس ناراحتی بسیاری مواجه هستند. استفاده از این مواد تا حد زیادی می‌تواند به تسکین درد شما تا زمانی که خودتان را به نزدیک‌ترین مرکز درمانی برسانید، کمک کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید

کليه حقوق مادی و معنوی اين سايت متعلق به کلینیک دندانپزشکی آرامش ميباشد | طراحی سايت و سئو توسط آژانس دیجیتال مارکتینگ پارس وب